Een succesvolle Facebook-pagina: waarom heeft de HEMA zoveel likes?

hema facebook-paginaAls je net je eigen Facebook-pagina bent begonnen, kijk je vast met grote, jaloerse ogen naar pagina’s met duizenden likes. Hoe krijgen die bedrijven dat toch voor elkaar? Waarom kost het jou zoveel moeite om zelf likes te krijgen?

Bedrijven die veel likes hebben op Facebook, zijn of al zeer populair, of pakken iets ontzettend goed aan (of beide). De pagina van de HEMA is een voorbeeld van een leuke, interactieve, succesvolle pagina. Maar wat doen ze dan precies?

1.       Een aangepaste welkomstpagina.

hema facebook paginaHet eerste wat je ziet wanneer je op de pagina van de HEMA komt, is een kleurrijk geheel dat afwijkt van het standaard Facebook-design. Je belandt op deze aangepaste welkomstpagina direct in de HEMA-sfeer, die bekend is van leuke, frisse kleuren, en dat voelt goed.

Bovendien wordt er direct gevraagd om op ‘Vind ik leuk’ te klikken als je fan bent van de HEMA. Vragen om likes helpt om meer likes te krijgen. Met bijna 70.000 likes is dat de HEMA duidelijk gelukt.

Helaas staat de nieuwe Facebook-timeline het nog niet toe dat je een aangepaste welkomstpagina gebruikt. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan hou ik jullie op de hoogte.

2.       Interactie met fans.

hema testteam facebookOp de pagina wordt duidelijk geprobeerd om te communiceren met fans. Op de welkomstpagina staat al een verwijzing naar het testteam. Ook jij kunt hier aan meedoen, bijvoorbeeld door een testrapport in te vullen van sokken.

Ook staat er een poll-vraag op de welkomstpagina. Aangezien een poll-vraag snel en eenvoudig is in te vullen, vinden veel mensen het leuk om zo hun mening te geven. Dit maakt de pagina een extra leuke plek om te zijn.

3.       Webcare via het Prikbord.

Het Prikbord is een levendige plek. Hier komen fans om met elkaar, over producten en met de HEMA zelf te communiceren. Vragen worden door de HEMA beantwoord en klachten worden netjes in behandeling genomen. Het is een goed voorbeeld van hoe je als bedrijf aan webcare kunt doen op social media.

4.       Een leuke app waarmee fans iets kunnen winnen.

hema-facebook-paginaTot slot staat de app ‘Kruidentuintje’ op de pagina. Hiermee konden fans stemmen op hun favoriete kruidentuintje van de HEMA (een kistje met aarde en zaadjes om eenvoudig een kruidentuintje te laten groeien). Intussen staan de winnaars van de stemming aangekondigd bij de app.

Deze app is een leuk voorbeeld van hoe je een commerciële actie interactief kunt brengen. Het kruidentuintje komt onder de aandacht en de klant wordt betrokken bij wat er in het kruidentuintje zit. Bovendien kunnen fans zelfs iets winnen.

Hulp nodig met je Facebook-pagina?

Graag help ik je op weg bij het opzetten of beheren van een Facebook-pagina voor je bedrijf. Neem voor vragen of meer informatie contact met mij op of schrijf je in voor een vrijblijvend, gratis kennismakingsgesprek.

Abonneer je op dit blog