Facebook pagina: succes als ondernemer





Facebook paginaBen jij ondernemer en wil je je diensten graag promoten op social media? Dan kan een Facebook pagina natuurlijk niet ontbreken! In tegenstelling tot een persoonlijk Facebook-account, is een pagina geschikt voor bedrijven. Maar hoe kom je toch aan ‘likes’? Hoe wordt jouw Facebook pagina een succes?



11 tips voor een succesvolle Facebook pagina:

  1. Vul zoveel mogelijk informatie in over je bedrijf op de Info-pagina. Vooral contactinformatie, zoals je telefoonnummer en website, is belangrijk.
  2. Plaats het bedrijfslogo op de Facebook pagina.
  3. Installeer de Welkom-app voor een aangepaste welkomstpagina. Stimuleer mensen met een tekst of afbeelding om op de ‘Like’ knop van de pagina te klikken. Bij een pagina geldt namelijk: hoe meer likes, hoe meer mensen je statusupdates ontvangen! Installeer hier de Welkom-app.
  4. Plaats waardevolle informatie op het Prikbord. Het gaat erom dat mensen iets leren als ze je statusupdates ontvangen. Geef bijvoorbeeld tips, refereer naar interessante artikelen of e-books en deel leuke video’s of presentaties. Jij bent de expert in jouw vakgebied, en dit is de manier om dat te laten zien.
  5. Wees voorzichtig met promotionele berichten. Mensen hebben behoefte aan waardevolle informatie en niet alleen maar reclame.
  6. Facebook pagina YouTubeVoeg de YouTube-app toe van Involver voor een aparte YouTube-tab. Lees voor meer informatie dit artikel.
  7. Communiceer! Bezoek pagina’s van andere ondernemers en ga met ze in gesprek. Jouw unieke invalshoek kan ertoe leiden dat jij als de expert wordt gezien en men jou zal inhuren. Facebook is uitermate geschikt voor interactie, dus maak er gebruik van.
  8. Heb je leuke foto’s die met je bedrijf te maken hebben? Plaats ze op je Facebook pagina.
  9. Gebruik de Vragen-app om vragen aan je volgers te stellen. Het is lekker laagdrempelig en de kans op reactie is hierdoor groot. Bovendien kom je meteen wat over je volgers te weten.
  10. Plaats een socialmediaknop naar je Facebook-pagina op je website, zodat websitebezoekers weten dat de pagina bestaat.
  11. Vraag een persoonlijk Facebook-domein aan. Bezoek voor meer informatie deze pagina.