Hoog in Google komen door zakelijk bloggen: lanceer je website!





Wie wil het niet? Met je website bovenaan in Google of andere zoekmachines staan? Er bestaan dan ook heel wat technieken binnen zoekmachine-optimalisatie waarmee je je vindbaarheid kunt optimaliseren. Maar heb je er wel eens aan gedacht om een zakelijk blog te starten?

Op de eerste pagina in Google door zakelijk bloggen

Nog niet iedereen weet hoeveel je eigenlijk met een zakelijk blog kunt bereiken. Bij een blog denken veel mensen aan een online dagboek, wat het oorspronkelijk ook is. Maar tegenwoordig is het de manier om je vindbaarheid te vergroten in zoekmachines. Maar hoe komt dat dan?

1.    Door te bloggen creëer je talloze nieuwe webpagina’s.

Een blog kan gezien worden als een webpaginamachine. Telkens wanneer je een nieuw blogartikel publiceert, maak je een nieuwe webpagina aan. Zo word je met steeds meer webpagina’s vindbaar in Google, wat de kans vergroot dat iemand bij een zoekopdracht op jouw blogartikelen stuit. Voorwaarde is wel dat je belangrijke zoekwoorden op de juiste plaatsen in je artikelen verwerkt, zodat ze ook daadwerkelijk vindbaar zijn. Ook zul je met vaste regelmaat moeten bloggen, bijvoorbeeld twee keer per week.



2.    Elk nieuw blogartikel is een nieuwe kans om zoekwoorden te gebruiken.

Stel je wilt gevonden worden op het woord ‘Twitter begeleiding’, omdat je dat als een van je diensten aanbiedt. Waarom zou je dan geen blogartikel schrijven over dit onderwerp? Het is een mooie kans om je lezers tips te geven over zakelijk Twitteren, terwijl je dit woord op verschillende plaatsen in het artikel kunt verwerken om hoger in Google te komen. Zo laat je zien dat jij expert bent in je vakgebied, terwijl je tegelijkertijd je vindbaarheid probeert te verbeteren.

3.    Waardevolle content zorgt voor inbound links.

Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat je even snel wat teksten in elkaar flanst om zoekwoorden te kunnen gebruiken. Essentieel is dat je blog ook echt iets toevoegt, zodat lezers er wat van opsteken. Want wanneer jij waardevolle content publiceert, bijvoorbeeld advies, tips, stappenplannen of video’s, trek je bezoekers naar je website. Bovendien vergroot dit de kans dat mensen links op hun website of op social media plaatsen naar jouw blogartikelen. Deze zogenaamde inbound links zorgen ervoor dat de geloofwaardigheid van je website stijgt en Google je website hoger zal waarderen.