Leadgeneratie met remarkable content: hoe werkt dat?





mariska mediaWaarschijnlijk ben je momenteel in het bezit van een prachtige website voor je bedrijf en zit je ongeduldig te wachten op stromen bezoekers en potentiële klanten. Het liefst zou je de ideale klant – jouw specifieke doelgroep – op je website ontvangen, want zij zijn je leads en het meest bereid om tot aankoop over te gaan. Maar hoe lok je die leads eigenlijk naar je website?



Leads genereren is kennis delen

Net als in het dagelijks leven werkt de uitdrukking ‘geven en nemen‘ hier het beste. Wil je leads op je website genereren, dan zul je iets moeten aanbieden dat hen interesseert. Je zult waardevolle kennis moeten delen (remarkable content) waar de ideale klant behoefte aan heeft. Daarnaast moet deze content vindbaar zijn in zoekmachines (zoekmachine optimalisatie) en gepromoot worden op social media.

Wat is remarkable content?

Remarkable content bestaat uit waardevolle informatie uit jouw vakgebied waar websitebezoekers iets van opsteken. Het voegt iets toe aan wat ze al weten en kan hen bijvoorbeeld helpen bij de bedrijfsvoering, de inzet van social media als marketingtool of het slim gebruik van zoekwoorden.

Voorbeelden van remarkable content:

  • Een e-book over Facebook-pagina’s als marketingtool.
  • Een white paper over voor- en nadelen van een zakelijk Twitter-account in een grote onderneming.
  • Een zakelijk blog, waarin twee keer per week een interessant artikel wordt gepubliceerd.
  • Video’s met interviews, advies of tips.
  • Een live webinar vanaf een conferentie, beurs of evenement.
  • Tips, stappenplannen en artikelen.
  • Online presentaties, bijvoorbeeld via SlideShare.

Hoe worden bezoekers leads?

De bezoekers van je website zijn met een reden op je website beland. Maar hoe weet je welke bezoekers geïnteresseerd zijn in je producten of diensten? Wanneer is een bezoeker een lead?

Als een bezoeker remarkable content van je website downloadt en die content heeft sterk te maken met jouw vakgebied, dan is die persoon geïnteresseerd in jouw vak. De bedoeling is nu dat je deze lead ‘vangt’ door de contactinformatie te bemachtigen. Dit kan door middel van een call-to-action (een knop of tekst) die naar een landingspagina met een invulformulier leidt. Pas als bezoekers het formulier invullen en zo hun contactgegevens achterlaten, mogen ze het aangeboden e-book of white paper downloaden. Zo beschik jij over de gegevens van kwalitatieve leads en kun je ze gericht gaan benaderen.