Meer volgers op Twitter met het ideale Twitter-profiel





Als je actief bent op Twitter, krijg je ze vast wel eens: e-mails die zeggen dat je een nieuwe volger op Twitter hebt. Wat doe je vervolgens? Waarschijnlijk bekijk je de bijgevoegde informatie om te beslissen of je deze Twitteraars wilt volgen. Andersom gebeurt dat ook als jij een Twitter-gebruiker volgt. Het is dus het best als je in deze e-mails zo goed mogelijk wordt gepresenteerd. Maar hoe doe je dat eigenlijk?

3 Tips voor een aantrekkelijk Twitter-profiel

Als je iemand gaat volgen, krijgt die persoon dus een e-mailnotificatie. De informatie die in deze e-mail staat wordt automatisch van je profiel geplukt. Pas je de informatie op je profiel aan, dan zal ook de informatie in e-mailnotificaties veranderen. Met de volgende tips vergroot je de kans dat mensen die jij volgt, ook jou gaan volgen.

1.       Plaats een toegankelijke foto op je profiel.

Het opvallendste onderdeel in de e-mailnotificatie is de profielfoto van de persoon die je is gaan volgen. Net als in het gewone leven gaan mensen (onbewust) vaak af op het uiterlijk van een persoon, de eerste indruk die je van iemand krijgt. Je kunt de keuze van een potentiële volger dus beïnvloeden met een goede profielfoto.

Uiteraard hoef je geen fotomodel te zijn. Het is veel belangrijker dat je een toegankelijke uitstraling hebt. Laat met je foto zien dat je een aardig persoon bent en bereid bent om een ander te helpen. Voorkom dat potentiële volgers bij voorbaat bang zijn om contact met je te leggen. In het ideale geval straal je ook nog professionaliteit uit en is de foto duidelijk en scherp.

twitter-e-mailnotificatie-volger

2.       Zorg voor een krachtige biografie.

Minstens zo belangrijk als je profielfoto is je biografie, want die komt ook in de e-mailnotificatie te staan. Dit is het moment om potentiële volgers te laten weten wat het hen oplevert als ze je gaan volgen.




Aangezien je beperkt bent qua tekst, raad ik je aan om kort maar krachtig te zijn. Beschrijf bijvoorbeeld in één zin wie je bent en wat je de klant te bieden hebt. Potentiële volgers bekijken deze informatie om te zien of jij een bruikbare toevoeging bent voor zijn of haar netwerk en of je kennis hebt waarmee die persoon kan groeien.

twitter-profiel

Anne Raaymakers twittert bijvoorbeeld over hoe bloggen, LinkedIn, Facebook en Twitter jouw business kunnen laten groeien. Hiermee belooft zij haar volgers informatie waar zij écht iets aan hebben. Je kunt iets soortgelijks bedenken als je werkzaam bent in een ander vakgebied, bijvoorbeeld als je jobcoach bent. Een goede pitch is dan: ‘Tips om je daadwerkelijk aan een passende baan te helpen’.

3.       Twitter regelmatig waardevolle informatie.

Bovenstaande informatie komt beide in de e-mailnotificatie te staan die mensen ontvangen die jij bent gaan volgen. Potentiële volgers kijken echter ook naar je tweets om te zien of jij waardevol bent om te volgen. Het zijn uiteindelijk die berichten waar ze wat aan kunnen hebben.

Wees daarom actief op Twitter en plaats minstens één keer per dag een tweet met leerzame, bruikbare informatie. Hiermee laat je zien dat je Twitter serieus inzet voor je bedrijf en dat je kennis in huis hebt die anderen kan helpen.