5 ontwijktactieken van potentiële klanten voor jouw marketingstrategie

ontwijktactieken van potentiële klantenHet is een veel gehoorde zin: de moderne consument is grillig. Zo geldt dat ook voor bedrijven. Traditionele marketingtechnieken, zoals cold calling en opdringerige reclame zijn voor veel mensen vooral een irritatiebron. Wie zit nog op een deurverkoper of call-centeragent te wachten? Of op stapels mailing in de brievenbus?

5 ontwijktactieken van potentiële klanten

Onderstaande SlideShare geeft een beeld van veel gebruikte ontwijktactieken van potentiële klanten bij traditionele marketingtechnieken. Wellicht maak jij je ook schuldig aan dit gedrag? Dat is helemaal niet gek. Leer en ontdek hoe marketing anders kan! Je kunt er namelijk ook voor zorgen dat klanten naar jou toekomen.

Comments

  1. Je hebt zeker gelijk dat de meeste ondernemers je proberen te mijden als de pest als je met het zoveelste verkoopverhaal aankomt. Daarom doen wij zelf heel veel aan gratis introducties. Mensen die dat toch al op zoek zijn naar een bepaalde service maar er nog niet aan toe zijn gekomen, herinneren zich dan dat ze daar eigenlijk meer over wilde weten en zijn dan gelijk geneigd om hun consideraties te laten varen. Wel leuk die slideshow… Wat doe je tijdens de reclame van The Voice of Holland… Ja, inderdaad… even plasje plegen, peukie roken of een snack uit de kast trekken. Die reclames zijn m.i. weggegooid geld. In ieder geval niet aan mij besteed. Grappig om te zien dat je dus zelf ook die ontwijktactieken hanteert. Leuk om te lezen!