Social media: 3 Twitter-tips om geen grijs muisje te worden

meer volgers twitterMisschien herken je het wel: maandenlang zit je op Twitter te zwoegen om meer volgers te krijgen, maar het aantal volgelingen dat op je profiel vermeld staat bestaat uit slechts twee cijfers. Maar je wilt meer! Waarom luisteren niet meer Twitter-gebruikers naar jouw stem? Waarom voel je je zo’n grijze muis?

1.       Laat zien wat de klant aan je heeft

Het barst op Twitter van leuke, interessante Twitteraars in allerlei vakgebieden. Als potentiële volger bevind je je dan ook in een luxepositie en heb je een ruim assortiment aan tweeps die je kunt volgen. Als bedrijf of ZZP’er moet je dus laten zien dat jij de moeite waard bent om te volgen.

De beste manier om te laten zien dat je de moeite waard bent, is door in je biografie aan te geven wat het de klant oplevert om jou te volgen.

  • Wat heb jij de klant te bieden?
  • Geef je tips voor een stressvrij leven?
  • Publiceer je elke dag een leerzame video met geweldige klustips, zodat die het ultieme droomhuis kan creëren?
  • Onthul je gouden tips om meer klanten te krijgen?

Het gaat erom dat een potentiële volger bij het zien van jouw profiel denkt: dat is wat ik wil! Deze Twitteraar gaat mij eindelijk vertellen hoe ik mijn doel kan bereiken.

twitter biografie

2.       Communiceer!

Ik heb het al vaker gezegd, maar het is essentieel voor een succesvol bestaan op Twitter. Communiceer met anderen! Twitter is een sociaal netwerk, dus wees ook sociaal. Plaats niet alleen zelf berichten, maar reageer op anderen. Ga in discussie en probeer Twitteraars met problemen te helpen.

Je kunt anderen helpen door via Twitter Search naar tweeps te zoeken die vragen hebben. Gebruik hierbij de hashtags #durftevragen of #dtv, eventueel in combinatie met termen uit je vakgebied. Beantwoord vragen van onbekenden en ze zullen je dankbaar zijn (en je misschien wel volgen).

3.       Publiceer waardevolle content.

Download gratis e-bookVraag jezelf eens af wat je zoal op Twitter plaatst. Waar gaan al je berichten eigenlijk over? En nog belangrijker: zijn ze leerzaam of uniek?

Keer bij twijfel terug naar punt een van dit blogartikel en vraag jezelf af wat jij de klant te bieden hebt. Hoe helpen jouw producten of diensten de klant? Zorgen ze voor meer omzet, meer vrije tijd of een eenvoudiger leven? Is het jouw ultieme doel om klanten het perfecte lijf te bezorgen? Geef dan gratis tips weg om dat ideale lijf te bereiken. Plaats leuke video’s, verwijs naar leerzame e-books en zorg ervoor dat je dagelijks blijft twitteren. Je zult merken dat het aantal volgers dan vanzelf toeneemt, omdat je wordt gezien als expert in je vakgebied.

Wat voor waardevolle content zie jij het liefst op Twitter?

Ontvang gratis tips per e-mail

Fotomateriaal

Comments

  1. 5 sterren voor je artikel Mariska. Een knaller. Wil ik wel naar linken. Om antwoord te geven op je vraag: Ik zie het liefst tips en interessante inhoud verschijnen op twitter van mensen die expert zijn in hun vakgebied. Dus echt de accounts met gratis tips. Mensen houden van gratis tips. Daar steek je wat van op. Tweets die ik liever probeer te vermijden zijn meer in de sfeer van: “net een boterham met pindakaas opgegeten, smaakte goed”. Daar kan ik niets mee, en ik denk de meeste anderen ook niet.

    • Mariska van Dasselaar says:

      Hoi James,

      Bedankt voor je reactie op het artikel. Ik ben het ermee eens dat tips e.d. veel interessanter zijn dan berichten over wat de pot die avond schaft. Als iemand dat een enkele keer doet, vind ik dat overigens niet zo erg, maar niet continu.

Speak Your Mind

*