Tips voor de nieuwe timeline voor Facebook-pagina’s





nieuwe-facebook-timelineHet is iets waar veel mensen over praten, juist afkraken of aanprijzen: de nieuwe Facebook-timeline. De onlangs al in persoonlijke profielen doorgevoerde timeline is nu ook beschikbaar voor Facebook-pagina’s. Maar hoe profiteer je hier zakelijk van? Hoe zorg je dat deze nieuwe lay-out van het scherm spettert?

Waar is de aangepaste welkomstpagina?

Allereerst teleurstellend nieuws: met de komst van de nieuwe timeline kun je geen gebruik meer maken van een aangepaste welkomstpagina. Veel bedrijven gebruikten die om mensen te stimuleren om op ‘like’ te klikken. Gelukkig zijn er genoeg andere promotiemogelijkheden in de nieuwe lay-out.

1.       Plaats een aantrekkelijke omslag.

De nieuwe Facebook-timeline heeft iets heel leuks: je kunt namelijk een grote, brede banner op je pagina plaatsen. Deze omslag is bedoeld om de uitstraling en huisstijl van je bedrijf over te brengen. Er mogen namelijk geen commerciële uitingen in staan, zoals call-to-actions, contactinformatie en promotionele acties.

2.       Plaats je logo in de ruimte voor een kleinere afbeelding.

Bovenop de omslag is ruimte voor een kleinere, vierkante afbeelding. Dit is een ideale plek voor je logo. Uiteraard kun je hier ook een andere afbeelding plaatsen.



3.       Markeer berichten als hoogtepunt.

nieuwe-facebook-timeline-hoogtepuntHoewel de omslag geen commerciële uitingen mag bevatten, zijn er genoeg andere promotionele mogelijkheden. Wil je een commercieel bericht op laten vallen, dan markeer je die via de sterknop gewoon als hoogtepunt. Hiermee wordt het bericht boven aan de pagina, over de paginabreedte, geplaatst.

4.       Maak berichten vast aan de bovenkant van de timeline.

nieuwe-facebook-timeline-berichten-vastmakenJe kunt berichten ook aan de bovenkant van de timeline vastmaken. Met deze optie blijven berichten daar een week staan. Je doet dit door bij een bericht op het potloodje te klikken en vervolgens op Vastmaken aan bovenkant.

5.       Laat pagina’s opvallen.

Terwijl de oude timeline gebruikmaakte van tabbladen, zijn dit nu aparte pagina’s geworden. Je foto’s, vind-ik-leuk’s en andere pagina’s staan nu rechts onder de omslag. De fotopagina staat altijd als eerste. Voor de rest mag je zelf bepalen welke pagina’s opvallen.

De nieuwe timeline gebruiken

Momenteel is de nieuwe timeline nog niet bij iedereen actief. Je kunt hem eerst uitproberen en inrichten voordat je hem activeert. Op 30 maart wordt de nieuwe timeline automatisch bij alle bedrijfspagina’s ingevoerd.

 

Comments

  1. Stephan B. Reisig says:

    Als ik op het ‘potloodje’ klik, om een bericht vast te maken aan bovenkant van mijn FB-pagina, staat “vastmaken aan bovenkant” er nooit bij!! Hoe kan dat??