Twitter voor je bedrijf: een profiel of een enhanced profile page?





Ben jij ondernemer en wil je net als veel bedrijven zakelijk gaan twitteren? Dan zijn er binnenkort twee mogelijkheden:

Maar welke methode ga je inzetten voor je bedrijf? Wat zijn de verschillen en (minstens zo belangrijk) de kosten?

Twitter enhanced profile pages en advertenties

Mocht je door de economische crisis geld willen besparen of een laag marketingbudget hebben, dan valt een bedrijfspagina direct al af. Om kans te maken op een Twitter-bedrijfspagina schijn je maar liefst $25.000 aan advertenties bij Twitter te moeten besteden. Helaas beschikt de gemiddelde ZZP’er of MKB-bedrijf niet over zo’n bedrag.

twitter enhanced profile pageBest jammer, want de nieuwe bedrijfspagina’s gaan wat leuke extra functies krijgen ten opzichte van een gewoon Twitter-profiel. Zo zou je dankzij het gebruik van iframes leuke e-commercefuncties kunnen gebruiken, bijvoorbeeld een webwinkel op je Twitter-pagina en games. Ook kun je op een enhanced profile page een logo plaatsen en bepaalde tweets boven aan de pagina plaatsen, zodat ze meer opvallen. Bekijk voor een voorbeeld van een bedrijfspagina de pagina van Dell. De e-commercefuncties zijn hier overigens nog niet te zien.

Een gewoon Twitter-profiel voor je bedrijf





De nieuwe enhanced profile pages maken erg nieuwsgierig, zeker als je al een tijdje zakelijk twittert. Maar er zijn genoeg bedrijven die nu al klanten werven door te twitteren. Een bedrijfspagina zal zeker meerwaarde hebben, maar door traditioneel te twitteren kun je het volgende al voor elkaar krijgen:

  • twitter profiel marketingtoolMeer naamsbekendheid voor je bedrijf door je online aanwezigheid.
  • Het bieden van webcare aan klanten en slim omgaan met negatieve berichten op Twitter.
  • Meer interactie met (potentiële) klanten, omdat ze je snel en eenvoudig via Twitter kunnen bereiken.
  • Een goed imago opbouwen door waardevolle, leerzame tweets te versturen. Al snel word je als expert in je vakgebied gezien.
  • Meer bezoekers krijgen op je website door je blogartikelen op Twitter te publiceren.
  • Leuke Twitter-acties organiseren voor meer volgers en naamsbekendheid.

 

Comments

  1. Dag Mariska,
    Bij het plaatsen van de Widget krijg ik de volgende melding: Hmm, een lege tijdlijn. Dat is vreemd.
    Daar heb je vast al eens iets over gehoord. Ik heb google gehoorlijk afgezocht, maar kan geen oplossing vinden. Het gaat om #WideOpenBlues.